Logo_AC_RGB_400.jpg

MORE HORECA SUCCESS

Als BBB willen we internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Niet alleen tijdens het driedaagse evenement BBB Maastricht, maar ook tijdens activiteiten die we gedurende het hele jaar onder de noemer BBB organiseren. Daarom is in oktober 2016 de BBB Academy opgericht. U kunt deelnemen aan trainingen en workshops, die bijdragen aan een nog groter succes voor u als ondernemer en voor uw medewerkers in de horecasector.

Trainingen

“Meer en betere leads genereren tijdens de BBB”


Met Stop-Contact richt ik me op het verhogen van de kwaliteit en het aantal leads dat een bedrijf wil verkrijgen tijdens beursdeelnames. Zelf werk ik mee op het gangpad in de rol van contactmaker en als schrijver van het standscenario. Zo geven we samen vorm, kleur en inhoud aan het standcommunicatie-concept. Samen met bedrijven maak ik voorafgaand aan de beurs het communicatieplan waarmee we bezoekers in zes stappen verrassen, veranderen en veroveren. Voor opdrachtgevers resulteert die samenwerking met Stop-contact tijdens de beurs in gemiddeld zes keer meer bruikbare leads. En draait het toch om?

“Als je op een beurs meer en betere leads wilt dan je ooit hebt gehad, dan moet je iets doen wat je nog nooit hebt gedaan”. Ontdek tijdens het klankbordgesprek welke doorbraak jij kunt maken met je standteam. Er valt voor vele bedrijven nog heel veel meer resultaat te halen tijdens hun beursdeelname.

Lees meer over het Doorbraakgesprek en behaal ook meer en betere leads

“Haal meer omzet uit je gasten!”


Training voor iedereen die in de Horeca actief is

Locatie: Villa Bluegg Maastricht
Datum: 29 januari 2018
Groepsgrootte: Minimaal 15 personen
Kosten: € 137,50 Speciale Winter2018 aanbieding € 95,= p.p.
De DISC® Persoonlijkheidsanalyse is een instrument dat diverse kenmerken meet van menselijk gedrag. Het brengt de vaak complexe werkelijkheid van mensen en hun gedrag overzichtelijk en begrijpelijk in kaart. Waarom is het handig jezelf en je gasten beter te kennen?
A. Je komt er achter wat echt interessant voor je gast is.
B. Je kunt je communicatiestijl aanpassen aan je gast.
C. Het helpt om begrip voor je gast op te brengen.
D. Je weet nu waarom de ene gast je meer ligt dan de andere.

Als voorbereiding op de training doe je een eenvoudig DISC® assessment om je typen te schatten. Verder geven wij inzicht in alle typen en helpen wij om deze goed te begrijpen. Aansluitend leer je hoe je voor de Horeca gastentypes kunt herkennen en hoe je het best met hen kunt communiceren.
Naast de theorie is er veel aandacht voor praktijksituaties en leer je al doende de kennis toe te passen. (2 dagdelen)

Haal meer uit je personeel



Locatie: Villa Bluegg Maastricht
Datum: 26 februari 2018
Groepsgrootte: Minimaal 10 en maximaal 15 personen
Kosten: normaal € 220,= Speciale Winter2018 aanbieding € 117,50,= p.p.
Als leider stuur jij motiverend je mensen aan met als doel het bereiken van het beste resultaat voor je zaak en je medewerkers. Je rol als coach is sterk afwijkend van je rol als leider, zowel voor de leider als de coachee is het belangrijk dat deze rollen goed van elkaar gescheiden worden. Als leider draag je meerdere petten, door deze expertises op de juiste momenten in te zetten bereik je doelen.

Wat past bij jou als coach en wat wil de coachee (diegene die gecoacht wordt)? Coachen is meer dan een goed gesprek over geleverde prestaties. De kracht van coachen zit vooral in de kracht van de juiste vragen stellen waarmee je de coachee motiveert tot het zelf vinden van de beste oplossing. In de training leren wij u om met de juiste middelen coaching optimaal toe te passen. Het motiveren van de coachee is de doorslaggevende factor in het toepassen van nieuw aangeleerde vaardigheden Door middel van coaching ben je in staat om je mensen uit te dagen om juist positief en creatief te denken. De intrinsieke motivatie aan te wakkeren waardoor zij los komen van de bestaande werkwijze en in gaan zien dat aangeleerde vaardigheden werken. (2 dagdelen)

Lichaamstaal voor Leiderschap



Locatie: MECC Maastricht
Groepsgrootte: Minimaal 10 en maximaal 15 personen
Kosten € 220,= per persoon per module, training bestaat uit 2 modules van elk 2 dagdelen.
Na het succes van de eerste training op 20 maart geven wij u de kans om alsnog de training te volgen. De training Lichaamstaal voor Leiderschap helpt je om inzicht te krijgen in wat medewerkers en gasten denken en voelen. Wij leren je hoe je de specifieke lichaamstaal-signalen kunt zien en interpreteren. Hierdoor kunt u nog beter inspelen op de behoeften van uw gasten en daardoor uw gasttevredenheid en omzet verhogen.

Je eigen lichaamstaal beïnvloedt voor 93% wat anderen denken of voelen over jou. Als je congruent communiceert, dan wordt je geliefd en vertrouwd. Zend je de verkeerde signalen uit (vaak zonder dat je het weet), dan zal je carrière, relaties en zelfzekerheid eronder lijden. In deze training leren wij je 80 lichaamstaal houdingen en bewegingen die je kunnen helpen om zelf authentieker en charismatischer over te komen en lichaamstaal houdingen en bewegingen van je medewerkers en gasten te herkennen en er naar te handelen. Op basis van cases kunnen wij je leren om ze snel toe te passen, te lezen en er naar te handelen. (2 dagdelen)

“Help your Guest”


Training voor bediening/front office personeel

Locatie: MECC Maastricht
Groepsgrootte: Minimaal 10 en maximaal 15 personen
Kosten: € 137,50 p.p.
Gastvrijheidsbeleving is voor iedereen weer anders, de kunst bestaat er uit de juiste handelingen op het juiste moment toe te passen, gebruikmakend van dat wat je weet of leert. De trainingen “Know Your Guest” en “Please Your Guest” helpen je in het herkennen en lezen van je gasten. “Help Your Guest” zorgt voor de verbale invulling.

Met deze door ons ontwikkelde techniek leren wij je om je gasten de optimale beleving te laten ervaren. Daarnaast helpt deze methodiek ook om de omzet te verhogen en onderscheidend te zijn t.o.v. je concurrentie. Deze interactieve training is gericht op het leren door ervaren. Door het toepassen van de techniek in de praktijk kun je de meeste klachten van gasten voorkomen. Echter, omdat niet alles uit te sluiten is besteden wij ook aandacht aan het omgaan met klachten, voor het geval ze zich mochten voordoen. Deze training bestaat uit 2 dagdelen zodat je de tijd krijgt om het aangeleerde te oefenen in de praktijk en je ervaringen mee terug te nemen naar de volgende trainingsdag.

Leadgeneratie een makkie



Locatie: MECC Maastricht
Groepsgrootte: Minimaal 10 en maximaal 15 personen
Bent u marketing-, communicatie-, salesmanager en/of ondernemer en verantwoordelijk voor de strategie en opzet van de leadgeneratie, het communicatieconcept, en de opzet van de follow-up? Dan is deze workshop een Must-Go. De interactieve presentatie geeft antwoord op onderstaande items. . Heeft u al een slimme opzet voor opvolging van leads? Enig idee met welk creatief communicatieconcept u bezoekers wilt raken? En enig idee hoe u bezoekers verleid naar de beurs te komen, en op uw stand wilt krijgen?

Meer informatie

Bieropleiding StiBON



NIEUW in samenwerking met Stichting Bieropleiding Nederland
StiBON Bieropleiding Niveau 1 vanaf 27 november 2018
Locatie: Café de Zwaan Maastricht
Groepsgrootte: Minimaal 10 personen
Biersommelier word je niet zo maar. Dat vraagt veel kennis, zowel praktisch als theoretisch. In samenwerking met Doemens en het BierKulturHaus leidt StiBON op tot de internationaal erkende titel ‘Doemens Diplom Biersommelier’. Wij als BBB hebben niet alleen als ambitie een jaarlijkse vakbeurs te organiseren, maar biedt gedurende het hele jaar een platform om het succes voor horeca ondernemers te helpen vergroten. Dit doen wij onder andere door het organiseren van verschillende activiteiten onder de noemer BBB Academy. De opleidingen van StiBON passen perfect bij onze missie en we zijn blij dat wij deze bieropleiding mogen toevoegen aan ons activiteitenpalet.’

Meer informatie
Alle prijzen zijn exclusief BTW en lunch.

Schrijf je in

Bij voldoende aanmeldingen worden de cursussen ingepland. Wij nemen vervolgens contact met u op om u de mogelijkheid te bieden zich in te schrijven. 

Geef a.u.b. uw naam op.
Invalid Input
Invalid Input
Please let us know your email address.
Invalid Input
Invalid Input