Columbus Trophy

De Columbus Trophy is een aanmoedigingsprijs die in samenwerking met BBB wordt uitgereikt aan succesvolle startende entrepreneurs, die leverancier zijn aan de hospitality branche en/of een innovatief hospitality concept ontwikkeld hebben. Niet alleen wordt de award uitgereikt tijdens BBB Maastricht, ook presenteren de finalisten van de Columbus Trophy zich gedurende 3 dagen centraal op de beursvloer.

Vergeleken met andere wedstrijden voor innovatieve horeca concepten in Europa, richt Columbus Trophy zich niet alleen op het product of dienst, maar ook op de ondernemer erachter.

Veel jonge ondernemers hebben grote ambities en veel potentitie, maar vinden het lastig om door te zetten als ze tegenslag ervaren. Columbus Trophy geeft deze ondernemers het spreekwoordelijke duwtje in de rug.

Benieuwd welke kandidaten zichzelf presenteren op Place des Amis?

SPRUIT Foods

Team SPRUIT bestaat uit Douwe Tinga, Iris Meijlink en Thera van Heuveln. Ieder van hen is ouder van jonge kinderen en vindt het belangrijk dat er ook aan de jongste gasten in de hospitality wordt gedacht. Team Spruit hecht grote waarde aan hospitality en doet er alles aan om de wensen van de klant voorop te zetten. Deze oprechte service gecombineerd met hun prachtige product, resulteerde erin dat ze momenteel leveren door heel Nederland. Ze zijn gestart op de B2C markt en veroveren nu ook de B2B markt. ‘’Wij verkopen geen potjes babyvoeding, wij verkopen service aan de hospitality industrie’’. Benieuwd naar SPRUIT Foods? Klik hier!

thuiseten.nl

thuiseten.nl is begin 2018 opgericht door Elmar Eckstein. Elmar hecht met thuiseten.nl waarde aan eerlijkheid en vertrouwen binnen een samenwerking. Het bedrijf helpt andere horeca ondernemers om hun producten te distribueren, tegen een lage en vaste commissie van maar 6%. Met thuiseten.nl is het mogelijk om eenvoudig een online bestelling met vrienden te delen en in groepsvorm te bestellen. Verder heeft het bedrijf ook belang bij eerlijke voedselverdeling, dit tonen ze door een jaarlijkse donatie aan de voedselbank en binnen de app is het ook mogelijk om zelf donaties te doen. Wil je meer weten over thuiseten.nl? Klik hier!

Zwamburg

Rob Hermans startte in 2015 zijn bedrijf Zwamburg, duurzame paddestoelen uit Limburg. Zwamburg kweekt duurzame paddestoelen uit reststromen, speciaal is dat zij kweken op de gebruikte koffiedik van horecabedrijven uit Limburg. Koffiedik is natuurlijk een product dat niet gebruikt zou worden, Zwamburg laat hier de paddestoelen op groeien en verwerkt deze vervolgens tot verschillende eindproducten zoals bitterballen, ravioli en hamburgers. Rob zijn doel is om de duurzame teelt te vergroten voor hoofdzakelijke voedselverwerking met als doel de consumptie van vlees te verminderen. Benieuwd naar de mogelijkheden van Zwamburg? Klik hier!

Kaplock International BV

De eerste onbemande doe het zelf garderobe kapstok die er bestaat. Zo gezegd, zo gedaan en zo bedachten Willem Pennings en Dhargyál van Oorschot de Kaplock. Willem wilde als kind al uitvinder worden en Dhargyal heeft altijd al een drive voor vernieuwing gehad en startte zijn eerste onderneming toen hij 16 jaar was. Kaplocks worden opgehangen in verschillende horecagelegenheden en biedt gasten de mogelijkheid om voor €1,- zelf hun jas beveiligd op te hangen. Benieuwd naar de Kaplock? Klik hier!

BRUM

Bram van Oostenbruggen startte BRUM in 2017. Bram ontwikkelde tijdens de kunstacademie deze (rum)fles en biedt hiermee horeca ondernemers en consumenten de mogelijkheid om dranken in de fles op eikenhout te laten rijpen. De BRUM fles versnelt het rijpingsproces aanzienlijk en verplaatst dit process van de distilleerderij kelders naar de woonkamer. Dit zorgt ervoor dat een exclusief proces beschikbaar wordt voor de consument. Wil je meer weten over BRUM? Klik hier!

Vien0

Anne van der Wijst is een jonge, gedreven en ambitieuze onderneemster die jarenlang in de horeca heeft gewerkt. In mei 2017 startte ze haar bedrijf Vieno. Vieno is het nieuwe alcoholvrije dranken arrangement voor de horeca en geeft de mogelijkheid om gasten te laten genieten van de juiste ‘’wijn’’-spijs combinaties zonder alcohol te drinken. Het product wordt gemaakt door middel van natuurlijke fermentatie van groenten en fruit in combinatie met kruiden en specerijen. Door de fermentatie worden de natuurlijke suikers grotendeels omgezet in aangename zuren en ontstaan net zo’n complexe smaken als in wijn. Bekijk hier het assortiment van Vieno.

The Good Roll

‘’Sexy & sustainable toilet paper that builds toilets’’ aldus de ondernemers achter The Good Roll. Drie jonge ondernemers, Melle Schellekens en Sander de Klerk, startten in augustus 2018 The Good Roll. Hun motivatie was dat 33% van de wereldbevolking geen toegang heeft tot schone en veilige toiletten, terwijl dit natuurlijk een eerste levensbehoefte is voor iedereen. The Good Roll produceert een aanbod van 100% gerecycled toiletpapier, ontworpen in verschillende stijlen met zelfs de mogelijkheid tot “custom designed” toiletpapier. Behalve het gebruik van gerecycled papier, investeren de ondernemers 50% van de winst om veilige en schone toiletten te bouwen in Oost-Afrika. Nieuwsgierig geraakt? Klik dan hier!

tippr

Collin Westerwoudt en Pim Pelser startte, vanuit hun passie voor de hospitality, in mei 2017 tippr. tippr draait de horeca B2B keten om en zet, op het onafhankelijke platform, de horeca professional centraal. tippr is een platform voor én door horeca en presenteert binnen 3 minuten de laatste ontwikkelingen die van toepassingen zijn voor de professional. Het tippr platform is voor horecaondernemers gratis te downloaden, leveranciers aan de horeca hebben een hele lage instapdrempel. Zij betalen om hun productadvertenties op het tippr platform te kunnen plaatsen, dit maakt het platform daarom erg aantrekkelijk voor horeca professionals. Wil je zelf een kijkje nemen op het platform? Klik dan hier!