Haal meer omzet uit je gasten

Logo_AC_RGB_400.jpg

BBB Academy, januari 2018
Onderwerp: “Haal meer omzet uit je gasten”
Locatie Villa Severen


”Mensen vergeten wat je hebt gezegd, ze vergeten wat je hebt gedaan, maar ze vergeten nooit het gevoel dat je ze hebt gegeven.”

Onze top 5 adviezen

  • One size, only fits one. Oftewel, pas je communicatiestijl aan, aan het type horecagast en behandel de gast zoals de gast behandeld wilt worden.
  • Is er een klacht? Leg de oplossing bij de klant. “Wat zouden wij voor u kunnen doen?”
  • Wees goed voorbereid en heb 100% aandacht voor zowel je operationele als menselijke mise-en-place.
  • Let op je lichaamstaal, de eerste indruk wordt binnen 4 seconden gemaakt. Let op het schudden van de hand, de ogen en de stand van het hoofd. Gebruik geen vinger om te wijzen, maar gebruik de volledige hand en geef met een open hand aan waar de gast moet zijn.
  • Ontvang je gasten altijd met alle waardering, ook al heb je geen plek meer vrij

De top 3 ergernissen van gasten in de horeca

Ook goed om te weten!

  •     Personeel heeft slechte omgangsvormen
  •     Personeel toont te weinig interesse, passie en toewijding
  •     Personeel schenkt de gast (te) weinig aandacht

Maar het allerbelangrijkste is misschien wel: maak altijd waar wat je belooft!

De 4 typen gasten volgens Bluegg

Begrijp wie je voor je hebt en haal meer omzet uit je gasten. Je gasten zijn grofweg te onderscheiden in vier typen. Wanneer je weet welke type je voor je hebt, kun je hier je communicatiestijl op aanpassen

  •     Bepalende gast
  •     Grapjes gast
  •     Berekende gast
  •     Onzichtbare gast

Wil jij ook meer horeca succes? Meld je dan nu aan voor een van de BBB Academy sessies.

model-bluegg-gasten.jpg