Onze beursvloer is in drie hoofdonderdelen opgedeeld. Onze (Non-) Food Area, Drinks Area en Folie Culinaire. Lees hier verder wat deze area’s te bieden hebben en welke themapleinen hierbij horen.
In de drinks area vind je een breed aanbod aan producten en diensten binnen het drankensegment, zowel alcoholisch als non-alcoholisch. Daarnaast zijn hier ook duurzame oplossingen te vinden binnen de drankenwereld in de horeca. Onze bruisende concepten Pubstreet en Event Connect bevinden zich in onze drinks area. Hier kom je in contact met nieuwe interessante leveranciers, ieder met hun eigen unieke product & verhaal en ontdek je de nieuwste trends & innovaties.
BBB Maastricht presenteert een beursvloer met verschillende concepten waar naast een breed aanbod aan producten en diensten ook inspirerende masterclasses, proeverijen, wedstrijden en innovatieve product presentaties plaatsvinden.
Ontdek onze bruisende (non-) food area, met een indrukwekkende beursvloer van 10.000 m² gevuld met exposanten die zich richten op het (non-) food horecasegment. Van spoelmachines tot schoonmaakmiddelen, van menukaarten tot servies, en van snacks tot kruiden, hier vindt men alles wat nodig is om een horecaonderneming tot een succes te maken.
In onze (non-) food area bevindt zich ons concept “de Markt” en daarnaast ook onze indrukwekkende BBB Battle area waar gedurende de beurs verschillende kookwedstrijden worden gehouden.
Thema area’s
In onze main area’s zijn diverse themapleinen te vinden. Lees hier meer over onze themapleinen.
Dit beursconcept is ontwikkeld om festivalorganisatoren, horecaondernemers en eventplanners een compleet beeld te geven van nieuwe trends en innovaties binnen de eventbranche. Op ons Event Connect plein vind je een selectie van toonaangevende professionals/leveranciers die samen ieder event of festival een succes maken!
Ontdek onze trekpleister; De Pubstreet. Dit themaplein biedt een levendige sfeer waar bezoekers kunnen genieten van een breed scala aan dranken, van ambachtelijke bieren tot creatieve cocktails. Pubstreet is dé plek om nieuwe smaken te ontdekken, trends in de drankenindustrie te verkennen en te netwerken met andere professionals. Voor horecagelegenheden die willen vernieuwen of hun drankaanbod willen uitbreiden, is Pubstreet een must-visit, vol inspiratie.
De Markt is een sfeervol onderdeel van de beurs en biedt een breed aanbod van verschillende lokale producten van kleinschalige aanbieders. Hier ontdek je specialiteiten uit Limburg en de omliggende regio’s, met de kans om direct in contact te komen met de producenten. De Markt is ideaal voor horecaprofessionals die inspiratie zoeken in authentieke, duurzame producten. Struin langs de gezellige kraampjes en laat je verrassen.
Folie Culinaire
Drie dagen lang culinaire gekte met inspirerende kook- en productpresentaties voor en door (inter)nationale sterren chefs. Een bezoek aan Folie Culinaire biedt een compleet overzicht aan nieuwe, bijzondere ingrediënten, exclusieve wijnen en champagnes. Op Folie Culinaire worden alle actuele trends in het hogere segment op het gebied van (non-)food, wijn en overige producten en services aangeboden.
Ontdek het Streekheldenplein: Een verkenning van streekproducten samen met innovatie & verduurzaming in de Horeca.
Het streekheldenplein is de plek waar ondernemers, brancheorganisaties, onderwijsinstellingen en platforms elkaar ontmoeten en verbinden. Dit nieuwe initiatief biedt een unieke kans om lokale voedselproducenten te ontmoeten en kennis te maken met het Regionaal Voedselsysteem Limburg (RVL).
Op het podium van het Streekheldenplein zullen diverse inspirerende lezingen gegeven worden over de toekomst van de horeca, innovatie en verduurzaming.
Op het nieuwe Euro-Toques Nederland paviljoen worden diverse producten van hoogwaardig niveau gepresenteerd van leveranciers die aangesloten zijn bij Euro-Toques Nederland. De samenwerking tussen BBB Maastricht en Euro-Toques Nederland verzekert bezoekers van interessante ontmoetingen en inspirerende producten uit het hoge segment.