Skip to main content

Veelgestelde vragen

van exposanten

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen door exposanten, zodat je goed voorbereid kunt deelnemen aan BBB Maastricht. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag!

Over BBB Maastricht

Waar staat 'BBB' voor?

BBB Maastricht werd in 1955 opgericht. Van origine staat de afkorting BBB voor Brood en Banketbakker Beurs, inmiddels is de horecavakbeurs uitgegroeid tot een begrip en trekken we jaarlijks meer dan 10.000 kwalitatieve horecaprofessionals uit heel Nederland en België. Hier worden producten en diensten uit alle horecasegmenten aangeboden.

Waar en wanneer is BBB Maastricht?

Editie 2024 vindt plaats van maandag 7 oktober tot en met woensdag 9 oktober, in MECC Maastricht.

Wat zijn de openingstijden?

Maandag 7 oktober 11:00 – 18:00
Dinsdag 8 oktober 11:00 – 18:00
Woensdag 9 oktober 11:00 – 17:00

Deelnemen

Praktische informatie

Hoe bereik ik MECC Maastricht?

MECC Maastricht is goed bereikbaar per auto, trein en bus. De locatie ligt op slechts 5 minuten loopafstand van station Maastricht-Randwyck en op 20 minuten lopen van station Maastricht-centraal. Ook stopt er een bus afkomstig van diverse plekken voor de deur. Er zijn voldoende parkeerterreinen rondom de locatie voorzien.

Waar kan ik parkeren?

Rondom MECC Maastricht bevinden zich voldoende parkeerterreinen. Bespaar tijd en parkeerkosten door vooraf jouw parkeeruitrijkaart te kopen voor €16,- (i.p.v. €19,-), via MECC Maastricht parkeren webshop.

Heeft MECC Maastricht laadpalen voor electrische auto's?

MECC Maastricht beschikt over in totaal 26 oplaadpunten voor gasten en bezoekers van MECC Maastricht. Deze bevinden zich op P4. Rondom het gebouw bevinden zich ook diverse openbare oplaadpunten.

Waar kan ik overnachten?

MECC Hotel Services helpt je graag bij het reserveren van jouw hotelovernachting(en) tijdens BBB Maastricht. Aangezien wij partnerships hebben met veel hotels in Maastricht en omgeving, kunnen we je zeker een hotel aanraden dat past bij jouw wensen. Boek je hotel zo snel mogelijk, zodat je verzekerd bent van een geschikte locatie.

Waar kan ik lunchen tijdens de beurs?

Op de beursvloer vind je een cateringpunt waar je terecht kan voor een broodje en/of salade. Liever even rustig zitten en een uitgebreidere lunch of hapje eten na je bezoek? Bezoek dan Bar Bistro SAAM, gelegen in MECC Maastricht. Slechts 3 minuten lopen vanaf de beursingang.

Hoeveel bezoekers verwachten jullie?

Ieder jaar zien we het aantal én de kwaliteit van onze bezoekers groeien, mede door het uitgebreide aanbod en programma. Aankomende editie verwachten wij zo’n 14.000 bezoekers.

Wat voor bezoekers verwachten jullie?

De horecavakbeurs BBB Maastricht is dé vakbeurs voor de Nederlandse en Belgische horecaprofessional. Mede door een sterk programma trekken wij veel kwalitatieve bezoekers aan, 75% is beslissingsbevoegd.

In voorbereiding op

Waar kan ik de beursplattegrond vinden?

De beursplattegrond vind je op de exposanten webpagina. De beursplattegrond komt op een later tijstip (september) beschikbaar voor bezoekers.

Waar kan ik de exposantenlijst vinden?

De lijst met deelnemende exposanten kun je vinden in het menu onder het kopje ‘exposeren’ of door hier te klikken. Deze lijst wordt regelmatig aangevuld met nieuwe exposanten.

Wat zijn de opbouwdagen / afbouwdagen / tijden?

Drinks area en (non-) Food area
Donderdag 3 t/m zondag 6 oktober

Folie Culinaire
Donderdag 3 t/m zaterdag 5 oktober

We verwijzen je graag door naar het handboek voor de details.

Hoe kan ik mijn beursdeelname promoten?

We bieden verschillende mogelijkheden aan om jouw product en/of dienst onder de aandacht te brengen. Bekijk hiervoor de promotie & zichtbaarheid pagina. We denken graag met je mee.

Waar vind ik de webshop?

De webshop vind je op de exposanten webpagina. Na inschrijving ontvang je jouw inloggevens voor de webshop.

Wat is het verschil tussen continu en dagstroom – waar moet ik op letten?

Dagstroom gaat om 9:00 in de ochtend aan en gaat uit wanneer de beurs sluit. Continu stroom blijft 24/7 aan staan. Let op: alle stand pakketten zijn altijd inclusief dagstroom niet continu stroom. Wanneer er gebruik gemaakt moet worden van continu stroom kan dit in de webshop besteld worden.

Tot wanneer is in de webshop het vroegboek tarief geldig?

Het vroegboek tarief is geldig op bestellingen tot 16 september.

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen in de webshop?

Probeer een nieuw wachtwoord in te stellen. Lukt dit niet neem dan contact op met Exhibitor Services via es@mecc.nl. Zij kunnen een nieuw account voor je aanmaken.

Tot wanneer kan er besteld worden?

De webshop is open tot een week voor de opbouw van het evenement, in dit geval is dit tot 30 september.

Ik heb een parkeerabonnement besteld/gekregen, hoe ontvang ik deze?

Deze zijn vanaf donderdag 3 oktober af te halen bij de informatiebalie of bij de exhibitor services balie in de entreehal.

Is het toegestaan om foto's en video's te maken?

Ja, dit is toegestaan. Wij stimuleren het maken van foto’s en video’s op onze horecavakbeurs. Via onze social media kanalen (Facebook, Instagram en LinkedIn) kun je ons taggen via @bbbmaastricht of gebruik #bbbmaastricht.

Ik heb een brief en/of e-mail ontvangen van afzender 'International Trade Fairs Directory' en vertrouw dit niet. Wat nu?

BBB Maastricht/MECC Maastricht ontvangt regelmatig klachten/vragen van exposanten die een brief en/of e-mail hebben ontvangen van International Trade Fairs Directory. Graag willen wij benadrukken dat er op geen enkele manier een samenwerking is tussen BBB Maastricht/MECC Maastricht en International Trade Fairs Directory en andere van dit soort partijen. BBB Maastricht/MECC Maastricht houdt zich aan de eisen die wet- en regelgeving stelt ten aanzien van de verwerking van Persoonsgegevens, waaronder de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (‘AVG’) stelt.

Twijfel je over een brief en/of e-mail? Neem dan contact op via info@bbbmaastricht.nl.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stuur ons die dan door onderstaand contactformulier in te vullen. We streven ernaar om je vraag binnen 2 werkdagen (ma. t/m vr.) te beantwoorden!