Op 20 augustus heeft Entree Magazine een mooi artikel uitgebracht over onze aankomende editie met de Michelin-uitreiking en de visie van beursmanager Silvie Slachter.
“Toen Silvie Slachter, productmanager BBB Maastricht & Folie Culinaire, in 2020 bij MECC Maastricht begon, brak net corona uit. Ze erfde een beurs met een imago dat ze graag wilde verbeteren. Ze slaagde er de afgelopen jaren met haar team in om het niveau omhoog te brengen en dat wordt dit jaar bekroond met een meerjarige samenwerking met Michelin. Op zondag 6 oktober begint ‘BBB met sterren’ al en op 7 oktober is de Michelin-uitreiking. We vragen naar de Michelin-plannen.
Na een carrière bij koffiebrander Smit en Dorlas en daarvoor vijf jaar bij Makro, begon Silvie Slachter in 2020 met haar commerciële en horecakennis bij MECC Maastricht als verantwoordelijke voor de beurs BBB. Ze trof daar wel een erfenis aan, want de Maastrichtse horecabeurs had in de loop der jaren het imago van de ‘bier en bitterballenbeurs’ gekregen. “Zo’n naam krijg je heel snel en het kost heel veel tijd om er weer vanaf te komen”, zegt ze. “De grote partijen wilden dat imago ook niet meer, dus er was voor mij werk aan de winkel. Maar corona was net uitgebroken toen ik in dienst kwam, dus ik moest even geduld hebben.”
Slachter ging voortvarend te werk en in 2022 en 2023 was al te zien dat BBB een andere koers ging varen met veel aandacht voor culinair. “Wat verloren is gegaan kun je nooit helemaal terughalen, maar we gingen goed en we kregen hoge cijfers, ieder jaar een 9. Toch blijft iedereen roepen: vroeger met Michelin, toen was het echt een feest”, vertelt ze.”
Wil je het volledige artikel lezen? Je vindt het artikel hier.
Benieuwd naar meer? Je leest hier onze andere nieuwsartikelen.