Skip to main content

BBB Maastricht gaat deze editie voor duurzaam en less waste. Slimmer en effectiever ondernemen met de Food Waste Monitor en Business Intelligence oplossingen van Wastewatchers.

Elke horecaondernemer krijgt de ene na de andere grote uitdaging te verduren: de kosten stijgen vanwege geopolitieke spanningen, gasten worden kritischer – onder andere door groeiende bewustwording van duurzaamheid – en het personeel wordt steeds schaarser.

Om dezelfde marges te behouden als voor de corona pandemie moeten ondernemers slimmer te werk gaan. Dit kan door meer te halen uit minder; door het kritischer kijken naar producten en diensten en effectiever omgaan met de wensen van de huidige gast. Wastewatchers helpt ondernemers met het efficiënter te werk gaan door de Food Waste Monitor en het effectiever ondernemen door middel van Business Intelligence oplossingen.

“We zien meerdere partijen in de markt dure apparatuur aanschaffen om voedselverspilling te wegen in kilogram, waarmee je precies weet hoeveel je weggooit. Maar dan? Lost dat het probleem op? Het probleem van voedselverspilling is niet dat we het niet kunnen monitoren, maar dat we niet weten hoe we het moeten oplossen. “

Wastewatchers onderscheidt zich hierin door het leveren van een laagdrempelig en investeringsvrij monitor systeem maar ook door het leveren van intensieve begeleiding om bedrijven specifieke context aan het probleem te geven. Zo komen we samen tot verbeterpunten en welke verandering er plaats moet vinden om verspilling fundamenteel terug te dringen.

Wie is Wastewatchers?

Toen Thomas Luttikhold (founder & CEO) in zijn horeca tijd op het eind van zijn shift boven de kliko hing en overgebleven voedsel moest dumpen, kreeg hij altijd een onaangenaam gevoel. De kliko was tot de rand gevuld met waardevol eten dat daar niet had hoeven zijn. Discussies met chefs waren onvruchtbaar, want tja: ” Wat wil je er aan doen dan?”, “Verkocht is verkocht.” en ” Haal jij het er weer uit dan?” waren grote dooddoeners, waarmee de toon gezet werd.

Thomas vond dat dit anders kon, waardoor in 2016 Wastewatchers gelanceerd werd. Het monitoren van voedselverspilling, dat in 2016 nauwelijks werd gedaan, geeft niet alleen een waardevol inzicht in het gedrag van de gast, maar ook hoe keukenteams hierop inspelen. Dit heeft geleid tot twee producten: de Food Waste Monitor en Business Intelligence.

Tot op heden is het Wastewatchers gelukt om circa 450.000 kg van de kliko te redden, met een financiële waarde van €2.5 miljoen euro die zij hebben weten te bezuinigen. Hierbij is bijna 900.000 kg CO2 uitstoot gereduceerd.

Food Waste Monitor

Ga voor 20% minder voedselverspilling met de eenvoudige hardware vrije en doelgerichte monitor van Wastewatchers. Voor organisaties die beperkt zicht hebben op hun voedselverspilling en geen food waste data hebben (maar dit over een langere termijn willen monitoren) biedt Wastewatchers een goedkope en (hardware-) investeringsvrije optie.

Business Intelligence

Voorspel het consumptiegedrag van je gasten en behaal substantieel meer rendement. Op basis van uw kassadata biedt Wastewatchers een voordelige en schaalbare Business Intelligence oplossing. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van dag voorspellingen die betrekking hebben op omzet en bezoekersaantallen. Optimaliseer vraag en aanbod en verbeter je brutomarge met Wastewatchers.

Benieuwd wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Kom langs bij Wastewatchers op BBB Maastricht. Je kunt ze vinden bij booth nummer F342.

Voor meer informatie en tarieven klik hier.

Wastewatchers

Europalaan 100

3526 KS Utrecht

   

Leave a Reply